En helg att minnas!

Helgen har varit en låååång helg! var ledig torsdag och fredag och är hemma nu då vi har nobeldag och jag känner mig lite krasslig. hehe. Prioriterar hellre skolarbete än trams i skolan!

Den här helgen har minst sagt varit minnes värd. På onsdag sov jag och Leo över hos Helen, då vi är inneboende hos henne varje onsdag :) vi lagade mat och hade det bra men fick också veta att lill Jeff hade en tumör på fram benet (säger man så? eller tassen kanske?). Torsdagen gled förbi och på Fredagen följde jag med Helen till veterinären som finns där hon jobbar (Hundens Hörna).

Jeffen blev sövd men pigg och nyfiken som Jeff är så somnade han inte helt, så han fick ännu mer narkos. Och innan operationen började så slutade han andas. Veterinären gjorde konstgjord andning och drog i Jeffs tunga, det enda jag kunde tänka på var hur många sprutor Jeff hade fått så vi kunde anmäla honom om Jeff inte började andas. Men som tur var så slapp vi det.
Jeff började tillslut andas och operationen gick jättebra, varken jag eller Helen svimmade.
När operationen var färdig så började Jeff smått vakna, rejält förvirrad. När han försökte ställa sig upp så vinglade han omkring och kämpade verkligen emot tröttheten som bara Jeff kan. Sedan fick Jeff träffa Leo så då var allt frid och fröjd.

Emelie, Billboos ägare, kom och hämtade oss och vi hade tjejkväll hemma hos Helen, färgade våra hår och fixade o donade.


Jeff i somras/vintras. shit va han har vuxit! ;)<3

haha, lilltussen när vi precis hade hämtat honom <3

Tumören har Skickats till Tyskland för att blir analyserad - om den är god artad eller inte. Vi får hålla alla tummar för Jeff. Ni kan läsa mer på Helens blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0